A Zöld Gömb – Vertikál Kupa szabályai

A versenysorozatban 18 csapat indul.

A csapatokat 3 elődöntős csoportba soroljuk. Mindhárom csoportban hat csapat van.

Minden elődöntős csoportból az első két helyezett jut a döntőbe.

Minden elődöntő és a döntő is két részből áll.

Egy-egy részben összesen 9 kvízkérdés van valamint két Activity feladat.

Az 1-4. kvízkérdésre a gondolkodási idő egyenként 15 mp, az Activity feladatokra egyenként 30 mp, az 5-9. kvízkérdésekre egyenként 20 mp.

Az első 4 kvízkérdésre az alappontszámot lehet megkapni.  (Jó válasz: 10 pont, rossz válasz: 0 pont.)

A két Activity kérdésre valamint az 5-9. kvízkérdésre lehet emelni a tétet.  A csapatok előzetesen duplázhatnak vagy triplázhatnak.

Ha emelt tétnél jó a válaszuk, akkor megkapjuk a vállalt pontszámot.  Rossz válasz esetén viszont ezt a pontszámot elvesztik. (-20 vagy -30 pont)

Ha nem emel a csapat, marad az alappontszámnál, akkor jó válasznál megkapják a 10 pontot, rossz válasz esetén 0 pontot kapnak. (Nincs levonás.)

A videós feladatra 10 vagy 20 vagy 30 pontot kaphat egy-egy csapat.

A másik előzetes feladatra 0 vagy 10 vagy 20 pontot kaphat egy-egy csapat.  Ezen kívül a játék két győztes csapata 10-10 pontot kap. (A kétszer 10 pontot egy csapat is megkaphatja.)

A duplázást illetve a triplázást még az adott kérdés megjelenése előtt jeleznie kell a csapatoknak.

A csapatoknak lehetőségük van arra, hogy lekérjék a vetélkedő vendég párosának, a Molnár Andrea-Visváder Tamás párosnak a válaszát.

Ezt a gondolkodási idő alatt kell jeleznie a csapatoknak. Előtte és utána nem lehet.

Ebben az esetben ugyanazt a pontot kapják - vagy vesztik el -, mintha a csapat maga válaszolt volna.

Ezt a lehetőséget fél-elődöntőnként vagy fél döntőnként legfeljebb 3-szor lehet kihasználni.

Azonos pontszám esetén az dönt a két - vagy több - pontegyenlőséggel álló csapat között, hogy az utolsó játékban miként szerepeltek. Az a csapat végez előrébb, amely az utolsó játékban jobban szerepelt. Ha ez azonos, akkor az utolsó előtti játék számít. Ha az is azonos, akkor az utolsó előttit megelőző játék - és így tovább.